Συμμετοχή του 9ου ΕΠΑΛ - Ναυτικής Κατεύθυνσης, στο πανελλήνιο δίκτυο σχολείων με αριθμό έγκρισης προγράμματος Α.Π.: 142606/142614/12410/24955/Δ7/8-3-2024.

Υπάρχει μια σειρά ακαδημαϊκών αλλά και επαγγελματικών δεξιοτήτων όπως η ικανότητα προσεκτικής ακρόασης, τήρησης σημειώσεων, παρουσίασης, η δεξιότητα της ομαδοσυνεργατικότητας, ο σεβασμός κ.α., η κατάκτηση των οποίων αποτελεί προϋπόθεση για να καταφέρει ένα παιδί να προχωρήσει σε επόμενα στάδια μάθησης αλλά και επαγγελματικής εξέλιξης.

 Οι παραπάνω τύπου δεξιότητες κατακτώνται πολύ ευκολότερα και με έναν σχεδόν αυτοματοποιημένο τρόπο, μέσα από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα και μαθητικά συνέδρια.Η εμπειρία (αλλά και η βιβλιογραφία) έχει δείξει ότι η κατάκτηση αυτών των δεξιοτήτων θα πρέπει να είναι από τα κύρια έργα του σχολείου, ιδίως στο λύκειο.

Τα μέλη της λέσχης αρθρογραφίας του 9ου ΕΠΑΛ Πειραιά-Ναυτικής Κατεύθυνσης, αφιέρωσαν χρόνο τόσο για έρευνα όσο και για συγγραφή εκπονώντας υπό την επίβλεψη των καθηγητών τους:

Αρβανίτη Σταματίνας ΠΕ90 Ναυτικών Μαθημάτων/ΠΕ05 Γαλλικής,

Βαλλιανάτου Παναγιώτη ΠΕ82 Μηχανολόγων Μηχανικών και

Σαρδέλη Σωτηρίας ΠΕ86 Πληροφορικής

εικοσαεξασέλιδη ερευνητική εργασία με θέμα:

«Η εξέλιξη του λιμένος Πειραιώς από το 1950 έως τις μέρες μας» .

Η παραπάνω εργασία παρουσιάστηκε από τους μαθητές μας μέσω θεατρικού δρώμενου στις 20 Απριλίου 2024 στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο που διοργάνωσε το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο «ΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ» .Μάλιστα η περίληψη της εργασίας εκδόθηκε σε τόμο και το σχολέιο μας συμπεριλήφθηκε σε ένα από τα 394 μέλη πανελλήνιου σχολικού δικτύου με αριθμό έγκρισης προγράμματος Α.Π.: 142606/142614/12410/24955/Δ7/8-3-2024.

Επομένως, η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών μας στο παραπάνω δίκτυο είχε ως αποτέλεσμα την αλληλεπίδρασή τους τόσο σε ενδοσχολικό όσο και σε διασχολικό πανελλήνιο επίπεδο αναπτύσσοντας την εξωστρέφεια του σχολείου μας στην ευρύτερη πανελλήνια σχολική κοινότητα του δικτύου. Ακόμη, η παρουσίαση της εργασίας μέσω θεατρικού δρώμενου καλλιέργησε την αυτοπεποίθησή τους αλλά και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

Τέλος, οφείλει να σημειωθεί πως η παραπάνω δράση ήταν αποτέλεσμα πολύμηνης εργασίας και ενδοσχολικού και εξωσχολικού συντονισμού αφού τα μέλη του 7ου άξονα αυτοαξιολόγησης «Σχολείο & Κοινότητα», πραγματοποιούσαν μια φορά το μήνα τηλεδιάσκεψη με τον συντονιστή του δικτύου σχολείων και υποδιευθυντή του ΠΛΠΠ σε απογευματινές ώρες μέσω webex για τον καλύτερο δυνατό συντονισμό των εργασιών.